عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
یک مسیحی مسلمان شده:
یک مسیحی مسلمان شده با بیان این‌که «حجاب منیت هر فرد را کنار می زند و به او ارزش می بخشد» گفت: کرامت واقعی زن در حجاب حس می شود.

عقیق: ورونیکا(مریم فضلی)، مسیحی تازه مسلمان شده آلمانی با اشاره به حاکمیت کمونیسم بر آلمان، اظهار کرد: سیستم کمونیسم خدا را ضعیف معرفی می کرد و بر خوداتکایی تاکید داشت؛ لذا خدا را نمی‌شناختم و او را فراموش کرده و مسیحی شناسنامه ای بودم، اما در قلبم فشاری را احساس می کردم.

وی با بیان این‌که «کمونیسم انسانیت را می گیرد» افزود: قبل از ازدواج با یک مرد ایرانی، انسان را تنها در جسم می دیدم که با مرگ نابود می‌شود، اما اکنون مسلمان هستم و می دانم روح باید آزاد باشد و تحت فشار جسم قرار نگیرد؛ با مطالعه کتاب استاد مطهری فهمیدم که خداوند به انسان آمادگی قلبی برای درک تاریکی و نور را می دهد؛ قلب جای خداست و من نمی خواستم در تاریکی زندگی کنم و فطرتم بیدار شده بود.

وی با اشاره به آگاهی و خداشناسی فطرت، تصریح کرد: قبلا در زندگی به دنبال چیزی می گشتم، اما وقتی مسلمان شدم یک احساس در وجودم شکل گرفت که زندگی ام را تغییر داد و احکام اسلامی را شناختم؛ در واقع ندای فطرت مرا به این مسیر آورد و احساس می کردم دوباره متولد شده ام، زیرا راه را اشتباه آمده بودم و نیاز داشتم کسی به من بگوید چطور زندگی کنم.

ورونیکا به شکسته شدن دیوار برلین اشاره کرد و ادامه داد: من در آن زمان می خواستم خلاء کمونیسم را با مسیحیت پر کنم و لذا مسیحی شدم؛ به کلیسا می رفتم و با خدا حرف می زدم تا شاید راه را پیدا کنم، اما سپس یک مسلمان ایرانی به خواستگاری من آمد و من محبت را در وجودش حس کردم؛ او شرط مسلمان شدن را گذاشت و این اولین بار بود که از اسلام می شنیدم؛ لذا مسلمان شدم اما شناخت کافی از اسلام نداشتم تا اینکه همراه همسر و فرزندانم به ایران آمدم تا محیط اسلامی را حس کنم.

وی با اشاره به حس عجیبش موقع استماع قرآن، اضافه کرد: با شنیدن صوت قرآن آرامش کامل را از آن دریافت کردم و در وجودم تغییر ایجاد شد.

وی دعای عرفه امام حسین(ع) را سرشار از معنویت و لطافت عشق بنده به خدا دانست و گفت: ما به دنبال خواسته هایمان می رویم، اما نیازی داریم که سایر خواسته هایمان در مقابل آن هیچ چیز نیستند؛ در واقع بدی های باطن ما باید بریزد و نفس ما تزکیه شود؛ شیعه به این نیاز دارد و دشمن روی آن کار می کند تا این حس لطیف رشد پیدا نکند.

وی با بیان این‌که «یک فرد تازه مسلمان شده چیزی با ارزش یافته و تشنه عمل به احکام است» متذکر شد: احکام، زمینی محکم برای حرکت می‌سازد و دشمن از غفلت ما نسبت به احکام بهره می گیرد؛ رعایت احکام معنویت را بالا می برد و شرط ورود به شیعه معنویت است؛ شیعه یعنی امامان با باطن و قلب های ما کار دارند و به دنبال تزکیه و تربیت نفس هستند.

این مسیحی مسلمان شده افزود: اگر درد جسم را گوش کنیم هدایت می شویم و به نفس مطمئنه می رسیم؛ اسلام و شیعه کلمات کلیدی مانند محبت، معرفت، اخلاق و ادب دارد که این کلمات دریایی از علم هستند و در هیچ زبانی وجود ندارد؛ محبت امام حسین(ع) در قلبم شکل گرفت و معرفت پیدا کردم و این معرفت را از عاشورا دارم.

وی معرفت پیدا کردن برای شیعه را واجب و لازم خواند و گفت: ما نیاز به معرفت داریم و باید نگران دین مان باشیم؛ مسلمانان باید با رفتارشان به عنوان الگوی دنیا معرفی شوند، زیرا اسلام هرچه انسان نیاز دارد را تعیین و آزادی واقعی که همان حقیقت است را بیان کرده؛ لذا من زندگی راحت در آلمان را کنار گذاشتم و به اینجا آمدم زیرا هرچه امام حسین(ع) فرموده من در اینجا پیدا کردم.

وی درخصوص حجاب، خاطرنشان کرد: حجاب منیت هر فرد را کنار می زد و به او ارزش می بخشد؛ هز انسانی باید ارزش خودش را درک کند و اگر درک کرد نیازی به تاکید احکام ندارد، زیرا خودش اقدام به عمل می کند؛ لذا کرامت واقعی زن در حجاب حس می شود و این کرامت را از حضرت زهرا(س) داریم.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین